Dolar 17,0551
Euro 17,4977
Altın 967,61
BİST 2.371,25
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Giresun 26°C
Az Bulutlu
Giresun
26°C
Az Bulutlu
Per 27°C
Cum 28°C
Cts 25°C
Paz 23°C

Hz. İsa dünyaya tekrar gelecek mi?

A+
A-
17 Haziran 2022 00:24
63
ABONE OL

İslam aleminde çok tartışılan konulardan biri de Hz. İsa’nın kıyamete yakın dünyaya tekrar geleceği, insanlığın son çıkmazlarını çözeceği, herkesin huzurlu bir hayat süreceği, dünyada gerçek İslam’ın yaşanacağı ve kıyametin ondan sonra kopacağı yakıştırmasıdır.

Hıristiyan alemi, Hz. Muhammed’in peygamberliğini kabul etmedikleri için böyle bir görüş ileri sürmüşlerdir. Müslümanlığa geçişleri engellemek için öne atılmış bu düşünce Hıristiyanlar için bir noktaya kadar normal kabul edilse de Müslüman ulemanın da bu görüşü desteklemesine bir anlam veremiyorum.

Çevremizde taklidi Müslümanlara sorduğumuzda tamamına yakını Hz. İsa’nın tekrar dünyaya geleceği görüşünü kabullenmiş olduklarını görürüz. Tahkiki Müslümanların küçümsenmeyecek bir çoğunluğu da aynı görüşü taşıdıklarına şahit oldum.

Müslümanlardan Hz. İsa’nı tekrar geleceğini savunanlar, delil olarak Al-i İmran suresi 55.ayeti göstermekteler.

Al-i İmran suresi 55.ayet: O zaman Allah şöyle seslendi: Ey İsa! Ben seni öldüreceğim, yanıma yükselteceğim ve inkâr edenlerin elinden temize çıkartacağım. Sana tabii olanları da kıyamete kadar inkâr edenlerin üstünde tutacağım. En sonunda dönüşünüz banadır; ihtilafa düşüp tartışmakta olduğunuz hususlarda aranızda Ben hüküm vereceğim.

Yahudiler Hz. İsa’nın öldürüldüğü, Hıristiyanlar ise “ezeli günah” sebebiyle kendisini feda ettiği görüşündeler.

Müslümanlar ise; Ayette geçen ölüm anlamındaki vefat kelimesinin uyku, uyuma anlamında da olduğunu ileri sürerek, Hz. İsa’nın Yahudiler tarafından çarmıha gerilip öldürülmediğini, onun benzeri birinin görüntü verdirildiğini, ayette geçen vefat kelimesi burada gerçek ölümü değil, uyku halini belirtiyor görüşündeler. Yani “Hz. İsa ölmedi, öldürülemedi, uyku halinde cismi ile beraber Allah’ın katına yükseltildi” deniliyor. Bu görüşlerini ise, Nisa suresi 157 ve 158. Ayete dayandırıyorlar.

Nisa suresi 157. Ayet: Ve “Allah’ın elçisi Meryem oğlu İsa Mesih’i biz öldürdük.” demeleri sebebiyle onlar iman etmezler! Oysa onu onlar öldürmediler, çarmıha da germediler; fakat öldürdükleri kişi İsa’ya benzetildi… Şüphesiz onun hakkında ihtilafa düşenler, hala o konuda büyük bir belirsizlik içerisindedirler ve onunla ilgili zanna uymaktan başka hiçbir bilgileri yoktur. Onlar onu kesinkes öldürmüş değiller.

Nisa suresi 158. Ayet: Aksine, Allah onu katına yükseltti. Allah güçlüdür, her şeyi yerli yerince yapmaktadır.

Yukarıda adı geçen ayetlere yüzeyden ve dikkatsizce baktığımızda, Hz. İsa’nın ölmediği diri olarak Allah katına yükseltildiği kabulü vardır. Tabii kabul böyle olunca kıyametten önce tekrar yeryüzüne ineceği kabulü de alıcı bulacaktır.

Halbuki; Al-i İmran 55. Ayette: “Ey İsa! Ben seni öldüreceğim” dedikten sonra “yanıma yükselteceğim” buyurmaktadır. Yani İsa’nın öldüğü kesin ve tartışılmasızdır. Burada sorulması gereken, Allah’ın katına yükseltilmesinden anlaşılan nedir?

Kur’an’ı iyi inceleyenler bilirler ki Kur’an’da mecazi anlamla anlatılan çok hadise, konu, benzetme vardır. “Allah’ın eli, Allah’ın katı, Allah’ın yanı, Allah’ın nezdi, Allah’ın sopası’’ gibi mecaz manalar ‘’Allah’a göre ve cennet” anlamlarında veya Allah’ın gücü manalarında kullanılmıştır. Burada Allah’ın katına yükseltilmesinden anlatılmak istenen Cennetine aldığıdır. Kur’an ve iman bütünlüğü içerisinde kıyamete kadar ölen birinin -Peygamber de olsa- diriltilmesi söz konusu değildir. Hz. İsa’nı “Allah’ın yanındadır” demek, bu açıdan dini bir anlam taşımamaktadır.

Mesela: Şehitlerin ölmediğine dair (Bakara/ 154) ‘’Allah yolunda öldürülenlere ölüler’’ demeyin. Aksine onlar diridirler, ama siz bunu anlayamazsınız.’’  Yine benzer (Al-i İmran/ 169-171) ayetlerde şehitlerin ölmediklerini muştulamaktadır.

Şimdi bu şehitlere biz gerçek hayatta ölmediler anlamı yükleyebilir miyiz? Yükleyemeyiz. Birçoğunu kendimiz yıkadık, cenaze namazını kıldık ve defnettik.

İşte Hz. İsa da bütün Peygamberler bütün şehitler gibi Allah’ın katında (cennette) dır. Kıyamet öncesi diriltilmesi ve dünyaya tekrar inmesi söz konusu değildir. Bu bizim son Peygamber Hz. Muhammed inancımıza da uymamaktadır. Kur’an’a hiç uymamaktadır. İnsanların sevdiklerini aşırı yüceltme ve paye verme duygularından başka bir şey değildir.

Meryem suresi 33. Ayet, bu konuyu noktalamıştır. Bu ayette Hz. İsa: “Doğduğum gün de öleceğim gün de diriltilip kaldırılacağım gün de bana esenlikler lütfetti.” dedi.

Daha ne desin!

YAZARIN EKLEMİŞ OLDUĞU YAZILAR
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.